KÖPVILLKOR

Om Artfulness

Företaget Artfulness (registrerat som Yogi FL Treat AB med org nummer: 559199-3455 är baserat i Stockholm. Företagets postadress är Karlbergsvägen 66A 11335. Du kontaktar oss enklast via email hello@yogitreat.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter får du svar inom kort. 

 

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din email. Här hittar du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till hello@yogitreat.se 

 

Leverans

Leveranstiderna är normalt mellan 3-5 vardagar inom Sverige. Alla paket levereras av Postnord. För originalmålningar är leveranstiden ca 5-10 arbetsdagar inom Sverige. Dessa levereras med PostNord, DHL eller Schenker beroende på konstverkets storlek. Gratis frakt inom Sverige när du handlar för minst 599 kr. Specifika fraktkostnader ser du när du gör din beställning. Internationella leveranser tar något längre tid och levereras med PostNord, UPS eller FedEx. 

 

Om ditt paket försvinner under leveransen

Vi på Artfulness ansvarar inte för om PostNord tappar bort ett paket under leveransen. Om detta mot förmodan skulle hända så betalar vi tillbaka 30% av ordervärdet till kunden som ersättning.

Tull och skatter

Eventuella tullar och skatter som kan förekomma ansvarar köparen för. 

 

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Originalmålningar är inklusive 12% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. 

 

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen. Den gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. 

 

Nyttjande av din ångerrätt

Du måste meddela oss att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till hello@yogitreat.se. Skriv ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller.  Du bör omedelbart och senast inom lagstiftade 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfraktskostnaden. Produkterna ska returneras i originalförpackning och vara oanvända och i ordinarie skick. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

 

Ångerrätten gäller inte vid:

- Reavaror
- Onlinekurser

- Om det har gått mer än 14 dagar sedan du mottagit din produkt.

- Om varan inte lämnas tillbaka till oss i samma skick som den hade när den levererades till kunden.  

 

Reklamation

Alla produkter besiktas innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras skriftligt till hello@yogitreat.se omedelbart efter att defekten har upptäckts. Där anger du ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. 

 

Outhämtat paket

Paket som inte har hämtats ut vid ditt utlämningsställe inom 14 dagar kommer automatiskt att returneras till oss. Om det händer kommer du bli debiterad 300 kronor för kostnader avseende administration, frakt, returfrakt och hantering. Ångerrätten gäller inte uthämtade paket. 

 

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

 

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Originalmålningar och konsttrycken kan ha mindre avvikelser i färg och utföranden då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende. 

Köp av prints

Prints (konsttryck) levereras till dig ihoprullade i en kartongtub. Ram ingår inte.

 

Personuppgifter

Genom att handla hos oss accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning. För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen. Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är kortbetalning via Stripe. För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är PostNord.